تشخیص کابل شارژر اصلی آیفون

تشخیص کابل شارژر اصلی آیفون
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

آیا تا به حال هشدارهایی مانند «شارژ در دسترس نیست» را هنگام شارژ کردن آیفون خود دریافت کرده اید؟ احتمالاً مقداری آب در درگاه شارژ آیفون یا کابل شما وجود دارد. هنگامی که آیفون آب و رطوبت را در پورت روشنایی یا کابل لایتنینگ تشخیص دهد، چنین هشدارهایی برای کاربران ارسال می شود البته گاهی اوقات هم استفاده از کابل شارژر نامناسب هم منجر به نمایش این پیام می شود. با این حال، همه کاربران آیفون چنین هشدارهایی را دریافت نمی‌کنند، این ویژگی فقط برای آیفون‌هایی از جمله آیفون XS، آیفون XS Max، آیفون XR یا جدیدتر در دسترس است. در این مطلب شما را برای تشخیص کابل شارژر اصلی آیفون راهنمایی می کنیم.

کابل‌هایی که گواهی MFi ندارند، تراشه درون خود ندارند و به درستی با آیفون یا آی‌پد کار نمی‌کنند. هنگام خرید کابل های لایتنینگ، حتما کابل های دارای گواهی MFi را تهیه کنید. این بدان معنا نیست که باید کابل های اپل را بخرید، زیرا گزینه های ارزان تری وجود دارد.

بیشتر بخوانید : سلامت باتری ایفون

تشخیص کابل شارژر اصلی آیفون

شارژ در دسترس نیست. رطوبت در کانکتور لایتنینگ شناسایی شده است. اتصال را قطع کنید تا کانکتور خشک شود. شارژ در حال حاضر ممکن است به آیفون شما آسیب برساند. سریع چک کردم که آیا در کابل شارژم یا درگاه شارژ آب وجود دارد یا خیر، اما وجود نداشت. دو سه بار شارژر رو جدا کردم و دوباره وصل کردم ولی باز همون پیغام رو نشون میداد. بالاخره شارژر رو برداشتم و بعد از مدتی دوباره وصلش کردم. این بار کار کرد.

این لزوماً به این معنی نیست که مایعی در درگاه شارژ شما وجود دارد یا کابل شما خیس است، همچنین ممکن است به دلیل رطوبت موجود در ناحیه رخ دهد. اپل این ویژگی را برای کمک به کاربران برای جلوگیری از آسیب دیدن گوشی‌هایشان که ممکن است باعث ایجاد مایعات شود، به کار گرفته است. اتصال شارژ و لوازم جانبی تا زمانی که درگاه لایتنینگ و لوازم جانبی خشک نشده باشند، در دسترس نیستند.

با این حال، اگر علیرغم هشدارهای مکرر شارژر خود را جدا نکنید، پین‌های درگاه لایتنینگ یا کابل می‌توانند خورده شوند و باعث آسیب دائمی یا متوقف شدن عملکرد شوند و باعث مشکلات اتصال آیفون یا لوازم جانبی شما شوند. اما اگر شرایط اضطراری وجود داشته باشد و بخواهید فوراً گوشی خود را شارژ کنید، گزینه تشخیص مایع و شارژ آیفون خود را دارید. یا می توانید مدتی صبر کنید، گوشی خود را خشک کنید یا از یک پارچه برای تمیز کردن لوازم جانبی و درگاه شارژ استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا گوشی شما را از آسیب نجات دهید.

چرا آیفون یا آیپد شما می گوید “این کابل یا لوازم جانبی تایید نشده است” ؟

آیفون ها و آیپدهای اپل از کانکتور لایتنینگ مخصوص به خود برای شارژ و انتقال داده استفاده می کنند. می‌توانید کابل‌ها و لوازم جانبی را خریداری کنید، اما آنها باید تأیید شده باشند. اگر کابل یا لوازم جانبی توسط اپل تایید نشده باشد، هنگام اتصال آن یک پیام هشدار مشاهده خواهید کرد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است این پیام به اشتباه ظاهر شود.

گواهینامه اپل چگونه کار می کند؟ اپل یک “برنامه گواهینامه MFi” ارائه می دهد. “MFi” مخفف “Made for iPhone”، “Made for iPad” و “Made for iPod” است. لوازم جانبی و کابل‌هایی که تبلیغ می‌کنند «دارای گواهینامه MFi» هستند، فرآیند تأیید اپل را طی کرده‌اند تا اطمینان حاصل شود که با سخت‌افزار اپل سازگار هستند و به خوبی ساخته شده‌اند. آیفون ها و آیپدها با معرفی iOS 7 شروع به اعمال این محدودیت کردند. در واقع یک تراشه احراز هویت کوچک در داخل کابل های لایتنینگ و سایر لوازم جانبی وجود دارد. این تراشه احراز هویت با آیفون یا آی‌پد شما ارتباط برقرار می‌کند، به این ترتیب دستگاه شما می‌داند که آیا از کابل یا لوازم جانبی مورد تأیید اپل استفاده می‌کنید یا از کابلی که مورد تایید اپل نیست.

کابل‌های تایید نشده می‌توانند به آیفون یا آی‌پد شما آسیب برسانند یا ممکن است خود کابل به راحتی از هم جدا شود. کانکتور لایتنینگ ممکن است بیفتد، بسیار داغ شود یا به درستی با دستگاه شما جا نیفتد. همچنین ممکن است نتوانید آیفون یا آیپد خود را با کابل همگام یا شارژ کنید. به همین دلیل است که پیام هشدار می دهد “این کابل یا لوازم جانبی دارای تاییدیه نیست “.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.