سلامت باتری ایفون تا چند درصد خوب است

سلامت باتری ایفون تا چند درصد خوب است
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

در آیفون های اپل منصفانه است که بگوییم باتری کمی جعبه رمز و راز است. برخلاف برخی از رقبای آن ، قابل جابجایی نیست ، بنابراین باید اعتماد داشته باشید که آنچه بدست می آورید در واقع خوب است. هنگام خرید آیفون، باتری خوب نیز به همان اندازه ظاهر زیبا اهمیت دارد. در این راهنما ، ما به برخی از سوالات متداول در مورد باتری های آیفون ، از درک سطح ظرفیت خوب تا عملکرد معمول باتری آیفون در مدل های مختلف ، پاسخ خواهیم داد. یکی از این سوالات متداول این است که سلامت باتری ایفون تا چند درصد خوب است ؟ بهتر است بدانید هر آنچه در این راهنما ذکر شده است برای کلیه مدلهای فعلی و اخیر گوشیهای هوشمند اپل قابل استفاده است.

در صورت لزوم ، ما به نحوه عملکرد مدلهای مختلف در مورد باتریهای آنها اشاره کرده ایم. به طور کلی ، اگرچه به دنبال خرید آیفون 7 یا آیفون 12 هستید ، این راهنمای جامع باتری آیفون برایتان مفید خواهد بود.

سلامت باتری ایفون تا چند درصد خوب است

ابتدا لازم است ظرفیت باتری آیفون را درک کنید،  با انتشار iOS 11.3 در سال 2018 ، اپل ویژگی جدیدی را ارائه داد که می تواند در مورد ظرفیت و عملکرد باتری چیزهای زیادی را به شما بگوید: Battery Health. این دقیقاً شرح می دهد که آیفون شما چه مدت باید بین چرخه شارژ دو برابر شود ، در مقیاس 0٪ تا 100٪. با گذشت زمان حداکثر ظرفیت باتری تلفن کاهش می یابد. آیفون های جدید به طور معمول با ظرفیت 100٪ عرضه می شوند ، اما چرخه های شارژ و آسیب احتمالی (مانند قرار دادن تلفن در دمای شدید) ظرفیت را کاهش می دهد. با کاهش سلامت باتری ، توانایی ارائه حداکثر کارایی نیز کاهش می یابد.

ظرفیت باتری آیفون در کدام یک از شرایط مطلوب محسوب می شود؟ ممکن است فکر کنید از آنجا که حداکثر ظرفیت آیفون از 100٪ شروع می شود ، این تنها شرطی است که می تواند بهینه تلقی شود. با این حال ، کاملاً درست نیست. اپل هر آیفونی را با ظرفیت باتری 80٪ یا بالاتر در شرایط بهینه می داند. در واقع ، اپل چنان احساس سلامتی در مورد باتری دارد که ضمانت 1 ساله این شرکت، هر باتری با ظرفیت 80٪ یا بیشتر را پوشش می دهد. دیدن آیفون هایی که بعد از گذشت یک سال ، هنوز ظرفیت باتری 95٪ یا بالاتر دارند ، غیر معمول نیست.

دلیل آن نوعی ایمن در برابر خرابی است: اپل باتری های خود را با ظرفیت بیش از حد تولید می کند ، به این معنی که وقتی 100٪ سلامت باتری خود را نشان می دهد در واقع از تمام قدرت عملیاتی بالقوه خود استفاده نمی کند. حتی اگر 80٪ باشد ، تلفن هنوز در شرایط بهینه کار می کند.

چگونه وضعیت سلامت باتری آیفون را بررسی کنیم ؟

در هر آیفون با iOS 11.3 یا بالاتر نصب شده ، می توانید با رفتن به تنظیمات> باتری> سلامت باتری ، ظرفیت باتری خود را پیدا کنید. لازم به ذکر است که این ویژگی فقط برای آیفون 6 و هر مدل بعد از آن موجود است.

در صفحه Health Battery خود ، یک معیار ثانویه مهم نیز مشاهده خواهید کرد: قابلیت Peak Performance. به دلیل تفاوت های ذکر شده در بالا ، این صفحه ممکن است در واقع بیش از ظرفیت مهم باشد.

اگر باتری برای پشتیبانی از همه برنامه های شما بهینه کار کند، یک پیام ساده مشاهده خواهید کرد که تلفن در اوج عملکرد طبیعی کار می کند. اگر باتری فرسوده است و احتمالاً به تعویض نیاز دارد ، اخطار تخریب شده و تعویض آن را مشاهده خواهید کرد. اگر پیام هشدار را مشاهده کنید ، تلفن همچنان کار خواهد کرد ، اما زمان بین چرخه شارژ به طور قابل توجهی کوتاه تر خواهد شد. پیام فقط زمانی نمایش داده می شود که ظرفیت باتری شما 79٪ یا کمتر باشد.

برای افزایش عمر باتری های آیفون باید بدانید که بلوتوث و AirDrop را خاموش کنید، به طور مشابه ، بلوتوث و AirDrop به طور مداوم به دنبال اتصال هستند ، اما دلیلی برای فعال بودن آنها در همه زمان ها وجود ندارد.

با رفتن به تنظیمات> بلوتوث و کشیدن ضامن برای خاموش کردن ، بلوتوث را خاموش کنید. با رفتن به Settings > General > AirDrop > Receiving Off، AirDrop را خاموش کنید.

همچنین می توانید AirDrop را از مرکز کنترل خاموش کنید. در آیفون X به بالا و یا از پایین صفحه در آیفون های قدیمی به پایین بکشید. گزینه های منو را در بالا سمت چپ کمی فشار دهید. در منویی که ظاهر می شود روی AirDrop ضربه بزنید و گزینه Receiving Off را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط
45 نظر
کاکتوس

میتونیم توی سایت شما مطلب بنویسیم؟
❤️❤️❤️

حمیدرضا

من ایفون ۷ پلاس خریدم البته دسته دو وقتی مغازه دار بهم سلامت باتری رو نشون داد خط تیره خورده بود گفت بخاطره اینکه باتری رو تازه تعویض شده و اینا به مرور زمان خوب میشه. این حرفش درست بوده یا باتری مشکل داره.
الان سه ماه دارم استفاده میکنم مشکلی هم نداره ولی یکم نگرانم

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
احتمالا باتری اصل نیست برای چک کردن سلامت باتری می توانید از برنامه 3utools که مخصوص کامپیوتر است استفاده کنید آموزش استفاده از این برنامه هم در اینستاگرام شهر اپل هست با نام گوشی دست دوم بخرم یا چی ؟

moeen

من گوشیم سلامت باتریش ۸۹ درصده الان این خوبه؟؟ کلا سلامت باتری تا چند درصد باشه خوبه؟ در ماه که به صورت ساده از باتری استفاده کنیم چند درصد باید از سلامت باتری کم بشه به طور طبیعی؟

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
پایین آمدن درصد سلامت باتری زمانبندی مشخصی ندارد که بتوان به صورت ماهیانه تعیین کرد و زیر 80 درصد بهتره که باتری تعویض بشه.

paras2

ببخشید چرا برای آیفون من سلامت باتری چیزی نمیزنه؟

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
بستگی به مدل آیفون شما داره آیفون های قدیمی health battery ندارند.

رحمان گودرزی

سلامت باتری آیفون چند باشه خوبه؟ مال من توی قسمت سلامت باتری زده ۷۶ درصد. به نظرتون باید باتریم رو عوض کنم؟

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
زیر 80 درصد بهتره که باتری تعویض بشه

شارژ اولیه آیفون 13 چن ساعته؟ تازه خریدم

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
یک بار شارژ آیفون خالی شد به شارژ بزنید تا فول شود.

علیرضا محسنی

سلام دوست عزیز من گوشی se2020دارم الان فکر کنم ۳۰روزه دارمش و ۳درصد سلامت باتری کم کرده مشکل نداره؟؟؟؟؟

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
خیر مشکلی نیست درباره باتری و سلامت باتری داخل اینستاگرام هم پست داریم تمایل داشتید بازدید کنید.

علی

سلام من ایفون ایکس دست دوم خریدم هلف 84 بود بعد یک هفته یهو 79% شد ایا این نشان دهنده خرابی باتری ایفون است؟

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
نشان دهنده خرابی باتری نیست و بستگی به استفاده شما از دستگاه داره همچنین عمر باتری های سری ایکس تمام شده است و باید با باتری از برند کیوفنگ تعویض شود جهت تعویض با پشتیبانی در تماس باشید.

tarlan

سلام من ایفون ۱۲ پرومکس دارم تقریبا ۷ ماه و نیم هست که دارمش تا دیروز سلامت باتریش ۱۰۰ بود الان شده ۹۷ بنظرتون اینکه من مگ سیف نگرفتم و با شارژر ایفون ۷ پلاس که گوشی قبلیم بود شارژش میکنم باعث شده یهو انقد سلامت باتریم کم شه؟

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
خیر درص باتری شما الان طبیعیه فقط پیشنهاد می کنیم از شارژر های 20 وات و بالاتر استفاده کنید چون شارژر های قدیمی گوشیتون رو خیلی دیر شارژ می کنند. به فروشگاه شهراپل سر بزنید شارژرهای متنوع برای خرید در دسترس هستند.

عیسی

با سلام خسته نباشید
گوشی بنده آیفون ۱۲ پرومکس۲۵۶ zaa هست اول اسفند خریدم و هلث باطری تا دو روز پیش صد بود الان نگاه کردم دیدم هلث ۹۹ شده آیا این طبیعی هست ضمن اینکه حدود سه ماه پیش گوشی من درحالیکه باطریش ۵۰ درصد بود حین کار باهاش که حدود سه ساعت بیشتر بود یکدفعه خود به خود خاموش شد کاید پاور رو باکلید صدا گرفتم گوشی روشن شد به هلث باطری هم اونموقع ناگه کردم ۱۰۰ بود و مشکل تخلیه باری ندیدم علت اون چی میتونه باشه .
ممنون میشم پاسخ بدین

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
موردی نیست طبیعیه

amirhossein

سلام خسته نباشید من حدود ۷ ماه پیش ۱۲ پرو مکس خریدم از اون موقع که خریدم تا یک ماه پیش باتری هلثش ۱۰۰ درصد بود ولی از یک ماه پیش تا الان تقریبا هر سه چهار روز یکبار داره یک درصد ازش کم میشه الان شده ۹۴ درصد درصورتی که از همون اول شارژ اورجینال گرفتم تا الان یک بار هم نزاشتم گوشیم خاموش بشه معمولا به ۱۰ درصد که میرسه میزنم شارژ هیچ وقت هم تو شارژ باهاش کار نکردم الان باید گوشیمو جایی نشون بدم؟

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
تشخیص شارژر فیک از اصل بسیار مشکل می باشد و این مورد باید از نزدیک بررسی بشه.

ارزو

سلام وقتتون بخیرمن گوشیم ایفونse2020هست ۸روز پیش نو خریداری کردم و امروز دیدم سلامت باطری اومده رو۹۹طبیعیه این سرعت کاهش؟چکار کنم پایین تر نیاد

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
متاسفانه در بازار گوشی های دست دوم با سلامت باتری 100 درصد ریپک میشن و به جای نو فروخته می شوند توصیه می کنم گوشی رو هر چه سریعتر برای گارانتی ببرید.

زیر 70 درصد گوشی ایفون 11 من خوب داره کار میکنه نیاز هست تعویض کنم؟

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
اگر اذیتتون نمی کنه مشکلی نداره چون این عدد نسبی هست

محمد

سلام علیکم بنده یک گوشی نوت 20الترا سامسونگ گرفتم وحدودا 5ماه کار کرده بود سلامتی باطری اون را چک کردم 93 می باشد لطفا بفرمائید باطری مشکلی ندارد ممنون

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
خیر باطری از نظر سلامت مشکلی ندارد.

نگین

سلام من ۶_۷ماهه گوشی گرفتم و تا همین ماه ۱۰۰بود سلامت باطری بعد اپدیت شد ۹۹دوروز بعد ۹۸ و بعد ۶-۷روز ۹۷ عادیه ایا؟؟؟گوشیمم ۱۲پرو هس

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
درصد سلامت باتری یک عدد نسبی می باشد و خود اپل هم اعلام کرده که این عدد دقیق نیست و معمولا بعد از آپدیت یا ریستور کردن گوشی این عدد کالیبره میشه و به همین علت ممکن است برای مدتی این عدد ثابت باشه و بعد از آپدیت تغییر کنه شما می توانید به پیج اینستا شهراپل مراجعه کنید و پست های مربوط به سلامت باتری را مشاهده کنید.

نگین

سلام من ۶_۷ماهه گوشی گرفتم و تا همین ماه ۱۰۰بود سلامت باطری بعد اپدیت شد ۹۹دوروز بعد ۹۸ و بعد ۶-۷روز ۹۷ عادیه ایا؟؟؟گوشیمم ۱۲پرو هس

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
درصد سلامت باتری یک عدد نسبی می باشد و خود اپل هم اعلام کرده که این عدد دقیق نیست و معمولا بعد از آپدیت یا ریستور کردن گوشی این عدد کالیبره میشه و به همین علت ممکن است برای مدتی این عدد ثابت باشه و بعد از آپدیت تغییر کنه شما می توانید به پیج اینستا شهراپل مراجعه کنید و پست های مربوط به سلامت باتری را مشاهده کنید.

مریم

سلام وقتتون بخیر
من ۱۲ پرو دارم بعد از ۴ ماه و خورده ای شده ۹۹ درصد بعد از ۴ ماه طبیعیه این تغییر؟ من هی چک میکردم ۱۰۰ بود خیالم راحت میشد الان گوشی تو شارژ بود داغ شد یکم چک کردم دیدم شده ۹۹ خیلی استرس گرفتم.

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
باتری گوشی یک قطعه مصرفیه و نباید این قدر حساسیت نشون بدین چون در نهایت درصد باتری پایین میاد می تونید در پیج اینستاگرام شهراپل پست های مربوط به سلامت باتری رو مشاهده کنید.

فاطمه

سلام ببخشید من ۱ ماه پیش ایفون ۱۱ پرومکس دست دو خریدم که سلامت باتریش ۹۲ بود الان هم نگاه کردم دیدم شده ۸۹ آیا این طبیعی هست یا برم نشون فروشنده بدم ؟

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
طبیعیه شما می توانید در پیج اینستاگرام ما پست های مربوط به سلامت باتری رو مشاهده کنید.

سما

سلام خسته نباشید من ۶ ماه پیش آیفون ۱۲ پرومکس گرفتم و نه تو شارژ باهاش کردم نه گذاشتم حجم برنامه ها زیاد بشه همیشه به ۱۵ میرسه میزنم شارژ تا ۱۰۰ بشه و الان سلامت باتریش ۹۶ عه این طبیعیه ؟؟؟؟؟

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
طبیعیه ولی بهتره cycle بین 20 تا 80 شارژ باتری رو نگه دارید.

الهام

سلام، من بیرون از خانه بودم گوشیم باتریش تموم شد و خاموش شد با اینکه ساعت ها توی شارژ گذاشتم روشن نمیشه

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
باید گوشی شما رو تعمیرکار ببینه

Shs

سلام ایفون ۱۲ از اردیبهشتماه ۱۴۰۰ خریدم الان سلامت باتری ۹۲ هست. با شارژر ۲۰ وات شارژ میکنم و البته موقع شارژ نسبتا زیاد داغ میشه. بنظرم زیاد از سلامت باتریم داره کم میشه، ایا موردی داره یا طبیعیه؟ کابل اصلی از خود ایفون هست ولی شارژر از یه مارک دیگه هست که به پیشنهاد یکی از نمایندگی اپل خریداریش کردم و اورجینال بوده و همون موقع ۸۷۰ هزارتومن خریدم

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
گوشی نو خریداری شده یا دست دوم ؟ و مدل شارژر چی هست ؟

زیر ۷۰ درصد نیاز هست تعویض کنم؟

مدیر فنی

سلام دوست عزیز
بله باید تعویض کنید.

idhls

سلام وقتتون بخیر ببخشین گوشی آیفون se۲۰۲۰نوش بهتره بخرم به نظرتون یا x یا xs با باطری حدودی ۸۵؟؟

مدیر فنی

سلام
مهم ترین فاکتور استفاده شما از گوشی هست اگر دنبال دوربین با کیفیت هستید XS برتری دارد اگر دنبال صفحه نمایش بهتر هستید بازم XS اگر دنبال سخت افزار قوی هستید که سال های بیشتری آپدیت بشه SE قوی تر است و در کل X به دلیل مشکل در Face ID توصیه نمی شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

0
    0
    ُسبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه