آیا با آپدیت كردن ios اطلاعات پاک میشود

آیا با آپدیت كردن ios اطلاعات پاک میشود
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

آیفون‌ها به ابزاری برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی از جمله مخاطبین، تقویم‌ها و تصاویر تبدیل شده‌اند. آیا با آپدیت كردن ios اطلاعات پاک میشود اگرچه به‌روزرسانی‌های iOS اپل قرار نیست اطلاعات کاربر را از دستگاه حذف کنند اما استثناهایی وجود دارد. برای دور زدن این خطر از دست دادن اطلاعات و برای فرونشاندن هر گونه اضطرابی که ممکن است با این ترس همراه باشد، قبل از انجام به‌روزرسانی، از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

بیشتر بخوانید : دکمه هوم ایفون

قبل از به‌روزرسانی آیفون ، از هر دو گزینه استاندارد پشتیبان‌گیری که اپل در اختیار شما قرار داده است، استفاده کنید. اولین همگام سازی پشتیبان با رایانه شما از طریق iTunes است. بسته به آخرین باری که پشتیبان‌گیری کرده‌اید، این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد. گزینه دوم استفاده از iCloud است که با خرید گوشی شما به صورت رایگان ارائه می شود. این پشتیبان گیری، که باید از طریق Wi-Fi انجام شود، اطلاعات شما را برای نگهداری بیشتر در محل ذخیره سازی آنلاین بارگیری می کند. با هر دوی این نسخه های پشتیبان، می توانید با خیال راحت گوشی خود را به روز کنید.

آیا با آپدیت كردن ios اطلاعات پاک میشود

وقتی می خواهید سیستم عامل را به روز کنید، همچنین در صورت گم شدن یا از بین رفتن تلفن، از دست دادن تمام عکس ها و سایر فایل های مورد علاقه خود برای اینکه ببینید آخرین بار کی از گوشی شما در iCloud بک آپ گرفته شده است، به تنظیمات > Apple ID > iCloud  > iCloud Backup بروید.

وقتی IOS را به روز می کنید دقیقا چه اتفاقی می افتد؟ به‌روزرسانی‌ اساساً iOS قدیمی را به iOS جدید تغییر می‌دهد و هرگونه به‌روزرسانی امنیتی را نصب می‌کند. سپس شما را از طریق یک فرآیند راه اندازی هدایت می کند، فقط برای تأیید جزئیات Apple ID لازم است. سپس می توانید مانند قبل، اما با تمام ویژگی های جدید، به استفاده از دستگاه خود ادامه دهید. اگر به‌روزرسانی را انجام ندهم، برنامه‌های من همچنان کار می‌کنند؟ به عنوان یک قاعده کلی، آیفون و برنامه های اصلی شما باید همچنان خوب کار کنند، حتی اگر به روز رسانی را انجام ندهید. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است مجبور شوید برنامه های خود را نیز به روز کنید. می‌توانید این را در تنظیمات بررسی کنید.

هرگز نباید iPhone یا iPad خود را بدون پشتیبان گیری فعلی به روز کنید. بهتر است این مرحله را درست قبل از شروع فرآیند به روز رسانی انجام دهید، به این ترتیب اطلاعات ذخیره شده در نسخه پشتیبان شما تا حد امکان به روز باشد. می توانید از دستگاه های خود با استفاده از iCloud، با استفاده از Finder در Mac یا iTunes در رایانه شخصی پشتیبان تهیه کنید.

بعد از به روز رسانی نرم افزار چه اتفاقی می افتد؟

اگر آیفون شما به iOS  جدید آپدیت نمی شود، ممکن است به این معنی باشد که گوشی شما ناسازگار است یا حافظه خالی کافی ندارد. همچنین باید مطمئن شوید که آیفون شما به وای فای متصل است و عمر باتری کافی دارد. همچنین ممکن است لازم باشد آیفون خود را مجددا راه اندازی کنید و سعی کنید دوباره به روز رسانی کنید.

نسخه به روز شده معمولا دارای ویژگی های جدیدی است و هدف آن رفع مشکلات مربوط به امنیت و باگ های رایج در نسخه های قبلی است. به‌روزرسانی‌ها معمولاً توسط فرآیندی به نام OTA ارائه می‌شوند. هنگامی که به روز رسانی در تلفن شما در دسترس است، یک اعلان دریافت خواهید کرد.

آیا به‌روزرسانی‌های تلفن از داده استفاده می‌کنند؟ بسته به تنظیمات Play Store شما، بله، داده ها می توانند استفاده شوند. شما می توانید برای به روز رسانی فقط WiFi را مشخص کنید. شاید برای شما هم سوال پیش آمده که با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار iOS اپل فضای ذخیره‌سازی زیادی اشغال می شود؟ باید بگوییم خیر نرم افزار جدید جایگزین نرم افزار قبلی می شود. توجه داشته باشید به‌روزرسانی آیفون می‌تواند امنیت آیفون شما را بهبود بخشد، اما به‌روزرسانی زودهنگام نیز می‌تواند مشکلات آزاردهنده‌ای ایجاد کند.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.