مشکل ضعیف شدن انتن ایفون ۶

مشکل ضعیف شدن انتن ایفون ۶
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

بسیاری از افراد پس از آپدیت iOS، تعویض صفحه نمایش یا به طور ناگهانی، Wi-Fi ضعیفی را در iPhone 6/6s مشاهده کرده اند. برخی کاربران فقط می توانند سیگنال را نزدیک روتر دریافت کنند و اگر اتاق را برای چند متر ترک کنند سیگنال از بین می رود. برخی از کاربران حتی یک نماد خاکستری یا عدم نمایش سیگنال در دستگاه خود دریافت کردند. راه اندازی مجدد آیفون می تواند اولین انتخاب برای رفع مشکل سیگنال وای فای ضعیف آیفون 6 باشد، اما مشکل ضعیف شدن انتن ایفون ۶ چیست ؟ دلیل این خطا معمولاً به دلیل مشکل روتر یا مشکل سیستم آیفون است، در اینجا نکات و ترفندهایی را برای رفع ضعیف بودن سیگنال Wi-Fi در iPhone 6/6s/6s Plus/6 Plus در iOS 12/11/10 به اشتراک می گذاریم.

بیشتر بدانید : دکمه هوم ایفون

بسیاری از کاربران آیفون به ویژه کاربران آیفون X پس از تلاش برای ارتقا به iOS 15/14/13.7 سیگنال ضعیفی را در دستگاه های خود گزارش کرده اند. در واقع، وقتی در کنار یکدیگر مقایسه می‌شوند، دریافتند که سیگنال آیفون 6 بسیار قوی‌تر از سیگنال آیفون X است. سیگنال ضعیف می‌تواند انواع مشکلات را ایجاد کند، یکی از مهم‌ترین آنها عدم توانایی در برقراری تماس است. یا به قطع تماس ها منجر می شود. همچنین می‌تواند بر عملکرد برخی از برنامه‌هایی که نیاز به اتصال به اینترنت دارند مانند WhatsApp، Facebook، Twitter و Snapchat تأثیر بگذارد. اگر دستگاه شما سیگنال ضعیفی دارد، این مقاله به شما کمک می کند تا دلیل آن را بیابید و سپس چند راه حل ساده برای کمک به شما ارائه می دهد.

مشکل ضعیف شدن انتن ایفون ۶ چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که آیفون شما سیگنال ضعیفی دارد. برخی از برجسته ترین آنها شامل موارد زیر است:

  • ممکن است حافظه دستگاه شما در حال اتمام باشد.
  • ممکن است نیاز به به روز رسانی سیستم عامل داشته باشد.
  • یک مشکل سخت افزاری مانند جای بد سیم کارت نیز می تواند باعث این مشکل شود.
  • اشکالات نرم افزاری نیز به سیگنال ضعیف آیفون کمک می کند.

صرف نظر از علت، موارد زیر تنها برخی از راه حل های برتر هستند که می توانید برای رفع مشکل امتحان کنید.

وقتی آیفون مشکلاتی مانند سیگنال ضعیف را نشان می‌دهد و هر چیزی که تاکنون امتحان کرده‌اید جواب نداده است، به احتمال زیاد دستگاه ممکن است دارای یک باگ نرم‌افزاری باشد که با عملکرد عادی تداخل داشته باشد. در این مورد، شما به راهی برای حذف باگ نرم افزار و بازگرداندن دستگاه به عملکرد عادی نیاز دارید.

راه حل 1: تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید

در بیشتر موارد، اتصال ضعیف وای فای آیفون به دلیل مشکل شبکه ایجاد می شود، بازنشانی شبکه به تنظیمات کارخانه این مشکل را حل می کند و این نیز یک راه حل پیشنهادی توسط Apple Service است: به Settings ->General -> Reset-> Reset Network Settings بروید. تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگردانید.

راه حل 2: برای رفع سیگنال ضعیف وای فای، آیفون 6 را ریستارت کنید

اگر روتر شبکه به خوبی کار می کند، لطفا سعی کنید آیفون 6 را به اجبار ریستارت کنید تا آن را برطرف کند. فقط دکمه هوم و پاور را همزمان فشار دهید تا لوگوی اپل را ببینید و اجازه دهید فرآیند راه اندازی مجدد به پایان برسد.

چند راه حل برای رفع سیگنال ضعیف آیفون 6

تنظیم DNS سفارشی برای مشکل ضعیف شدن انتن ایفون ۶ ، گاهی اوقات سرورهای DNS ISP شما مشکل دارند، می‌توانید به Google DNS یا Open DNS بروید. برای تغییر تنظیمات DNS می توانید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید. برنامه Settings را در iPhone باز کنید و روی منوی Wi-Fi ضربه بزنید، اتصال Wi-Fi خود را از لیست شبکه پیدا کنید. به پایین بروید تا بخش DNS را ببینید. آدرس سرور DNS جدید را وارد کنید. در اینجا دو سرویس رایگان DNS وجود دارد:

Google DNS: 8.8.8.8

8.8.4.4

Open DNS: 208.67.222.222

208.67.222.220

راه حل دیگر برای رفع مشکل ضعیف شدن انتن ایفون 6 بازگرداندن آیفون به تنظیمات کارخانه است که می تواند راه حلی برای بسیاری از مشکلات آیفون باشد. این کار دستگاه شما را به عنوان یک دستگاه کاملاً جدید تنظیم می کند، اما تمام داده ها را نیز پاک می کند. در اینجا نحوه انجام بازیابی کارخانه آورده شده است: به Settings -> General -> Reset -> Erase all Content and Settings -> Erase iPhone بروید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.