علت وصل نشدن اپل واچ به ایفون

علت وصل نشدن اپل واچ به ایفون
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

اپل واچ تقریباً برای تمام عملکردهای آیفون به آیفون وابسته است و با استفاده از دو روش بلوتوث و وای فای به آیفون متصل می شود و با آن ارتباط برقرار می کند. اگر آیفون و اپل واچ شما به یک شبکه Wi-Fi متصل باشند (اتصال اپل واچ به یک شبکه وای فای شناخته شده از طریق آیفون برقرار می شود)، می توانند به اندازه سیگنال وای فای از یکدیگر دور باشند. این دو دستگاه از طریق بلوتوث نیز به یکدیگر متصل می شوند. بلوتوث نیاز دارد که هر دو دستگاه در فاصله 30 فوتی از یکدیگر قرار داشته باشند وگرنه اتصال آنها قطع خواهد شد. اما سوال این است که علت وصل نشدن اپل واچ به ایفون چیست؟

بیشتر بدانید : سلامت باتری آیفون تا چند درصد خوب است

اگر ساعت هوشمند شما با گوشی هوشمند شما جفت نمی شود، بهتر است آن را در اسرع وقت وصل کنید. خبر خوب این است که – در بیشتر موارد – مشکلات جفت شدن اپل واچ را می توان در عرض چند دقیقه برطرف کرد. در اینجا بهترین راه‌ها برای رفع نقص اتصال بین دو دستگاه همینطور علت وصل نشدن اپل واچ به ایفون از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین روش‌ها، آورده شده است.

علت وصل نشدن اپل واچ به ایفون

اگر نماد قطع اتصال را مشاهده کردید، اولین چیزی که باید امتحان کنید، حالت هواپیما در اپل واچ است تا اتصال را متوقف شده و دوباره برقرار کنید.

  • از صفحه ساعت در اپل واچ، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید.
  • انگشت خود را به سمت راست بکشید تا مرکز کنترل را ببینید.
  • روی نماد هواپیما ضربه بزنید تا حالت هواپیما روشن شود.
  • دوباره روی آن ضربه بزنید تا خاموش شود.
  • باید بلوتوث را بازنشانی کند تا دستگاه‌ها دوباره با هم همگام شوند.

اگر جواب نداد، سعی کنید بلوتوث را در آیفون خود خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید.

  • برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید.
  • روی بلوتوث ضربه بزنید.
  • سوئیچ را در موقعیت خاموش قرار دهید. سپس دوباره روشن کنید.

برای اتصال مجدد آن به آیفون خود، روی Apple Watch ضربه بزنید. اگر این دو روش جواب نداد، می‌توانید ترفندی را امتحان کنید که بسیاری از مشکلات مربوط به iOS را برطرف می‌کند: روشن و خاموش کردن دوباره دستگاه، که در نهایت می تواند کارساز باشد. آیفون خود را فقط برای یک دقیقه با نگه داشتن دکمه Lock Screen خاموش کنید تا دکمه slide-to-off ظاهر شود. سپس، دوباره با نگه داشتن دکمه قفل صفحه دوباره آن را روشن کنید. وقتی آیفون دوباره روشن شود، هر دو دستگاه دوباره وصل می شوند.

همچنین شاهد مشکلاتی در ارتباط با اتصال اپل واچ و آیفون از طریق بلوتوث بوده‌ایم، اما وقتی خارج از محدوده بلوتوث یا بلوتوث تلفن خاموش است، به Wi-Fi باز نمی‌گردد. یکی از راه‌حل‌هایی که برای برخی کارآمد بوده، خاموش کردن اپل واچ، فراموش کردن شبکه وای فای فعلی در برنامه تنظیمات آیفون، اضافه کردن مجدد شبکه Wi-Fi و روشن کردن مجدد اپل واچ است.

5 راه برای وقتی که اپل واچ وصل نمی شود

1.گوشی را به ساعت نزدیک کنید

این احتمال وجود دارد که تلفن از Apple Watch خیلی دور باشد یا در کیف یا کشویی باشد که سیگنال واضح را مسدود می کند. زیرا ساعت و تلفن از طریق بلوتوث جفت می شوند، پس آنها را به هم نزدیک کنید.

2.تنظیمات گوشی و ساعت خود را بررسی کنید

اگر بلوتوث تلفن خاموش است یا اگر هر یک از دستگاه ها در حالت هواپیما قرار دارند آنها نمی توانند جفت شوند. مطمئن شوید که تمام تنظیمات به درستی تنظیم شده اند تا اتصال را تسهیل کند.

3.دستگاه ها را خاموش و روشن کنید

برای خاموش کردن آیفون، دکمه قفل کناری را نگه دارید تا کلید «slide to power off» ظاهر شود، سپس آن را بلغزانید تا گوشی خاموش شود. می‌توانید با نگه داشتن دکمه کناری و سپس کشیدن انگشت برای خاموش کردن اپل واچ خود را خاموش کنید. دکمه کناری را دوباره فشار دهید و نگه دارید تا ساعت دوباره روشن شود.

4.تنظیمات شبکه آیفون را بازنشانی کنید

برای بازنشانی تنظیمات شبکه آیفون خود، برنامه Settings را باز کنید، سپس به قسمت General بروید. در حالت کلی، Reset را پیدا کنید، سپس Reset Network Settings را بزنید و رمز عبور خود را برای تایید حرکت وارد کنید. حالا سعی کنید ساعت را دوباره جفت کنید.

5.اپل واچ را ریست کنید

نوبت به تنظیم مجدد ساعت می رسد. این روش داده های ذخیره شده را از روی ساعت پاک می کند، بنابراین قبل از انجام این کار باید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید. در برنامه تنظیمات ساعت، General، سپس Reset را انتخاب کنید و سپس گزینه Erase All Content and Settings را بزنید. در برنامه Watch در آیفون خود، روی ساعت من ضربه بزنید و روی دکمه اطلاعات در کنار ساعت ضربه بزنید و Unpair Apple Watch را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.