رفع مشکل iphone is disabled

رفع مشکل iphone is disabled
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

آیا تا به حال اتفاق افتاده آیفون خود را بردارید و پیام «iPhone is disabled» را مشاهده کنید و 1 یا 5، 15، 60 دقیقه دوباره امتحان کنید؟ در بدترین حالت، این پیام می گوید: «آیفون غیرفعال است. به iTunes متصل شوید، و دستگاه تا آن زمان غیرقابل استفاده است. خب، اینجا چه خبر است، چرا آیفون غیرفعال است؟ و برای رفع مشکل  iphone is disabled باید چه کنیم؟ چگونه آن را برطرف کنیم تا بتوانید دوباره از آیفون استفاده کنید؟ اگر رمز عبور اشتباه را بارها وارد کنید، در نهایت با یک آیفون قفل شده مواجه خواهید شد اما این مشکل را می توان برطرف نمود. در این مقاله نحوه تعمیر آیفون غیرفعال با استفاده از iTunes، Finder یا iCloud را توضیح می دهیم.

بیشتر بدانید : سلامت باتری آیفون

رفع مشکل iphone is disabled

یک آیفون قفل شده برای ورود و دسترسی به دستگاه به عنوان یک اقدام احتیاطی به یک رمز عبور یا Touch ID نیاز دارد. پس از اینکه رمز عبور آیفون 5 بار متوالی اشتباه وارد شود، آیفون به مدت 1 دقیقه به طور خودکار خود را غیرفعال می کند و پیغام خطای “iPhone is disabled” را روی صفحه، نمایش می دهد. راه حل واضح در این مورد این است که منتظر بمانید تا یک دقیقه (یا چند دقیقه) بگذرد و سپس رمز عبور صحیح را وارد کنید تا قفل آیفون باز شود و پیام iphone is disabled را دور بزنید.

ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید چند رمز عبور نادرست برای غیرفعال کردن آیفون برای مدت زمان خاص و دریافت پیام همراه مورد نیاز است، این اطلاعات به شرح زیر است:

  • 5 بار وارد کردن رمز عبور اشتباه پشت سر هم – آیفون غیرفعال است، 1 دقیقه دیگر دوباره امتحان کنید.
  • 7 بار وارد کردن رمز عبور اشتباه پشت سر هم – آیفون غیرفعال است، 5 دقیقه دیگر دوباره امتحان کنید.
  • 8 بار وارد کردن رمز عبور اشتباه پشت سر هم – آیفون غیرفعال است، 15 دقیقه دیگر دوباره امتحان کنید.
  • 9 بار وارد کردن رمز عبور اشتباه پشت سر هم – آیفون غیرفعال است، 60 دقیقه دیگر دوباره امتحان کنید.
  • 10 بار وارد کردن رمز عبور اشتباه – آیفون غیرفعال است، به iTunes متصل شوید (یا اگر حالت self-destruct mode روشن باشد، آیفون تمام داده ها را پاک می کند)

یک دقیقه انتظار خیلی بد نیست، اما چند دقیقه تا یک ساعت منتظر ماندن، مانند اتصال به iTunes برای فعال کردن دوباره آیفون، ناراحت کننده است.

آیا می خواهید قفل آیفون گیر کرده روی صفحه غیرفعال را باز کنید؟

در برخی موارد، شما در واقع سعی نکردید قفل آیفون را باز کنید و عمدا رمز عبور اشتباهی را وارد نکردید، اما آیفون می گوید که به هر حال غیرفعال است. چگونه این اتفاق می افتد؟

غیرفعال کردن جیبی: غیرفعال کردن سهوی آیفون در جیب به طرز شگفت آوری رایج است! این معمولاً برای کاربران آیفون اتفاق می‌افتد که آیفون‌های خود را در جیب نگه می‌دارند، اغلب جیب‌های ژاکت ، جیب هودی یا جیب شلوار. از آنجایی که قابلیت اسلاید برای باز کردن قفل صفحه‌های آیفون را می‌توان از هر نقطه‌ای روی صفحه کشید، بسیار معمول است که به‌طور تصادفی آن صفحه را فعال کنید و شاید ندانید وارد صفحه ورود رمز عبور شوید یک رمز عبور را چند بار وارد کنید تا به طور تصادفی قفل شود.

فرد غیرفعال: دو نوع تعامل با افراد وجود دارد که می‌تواند آیفون را غیرفعال کند، ورود عمدی رمز عبور شخصی که سعی در حدس زدن رمز عبور شما دارد و سپس غیرفعال کردن آن در صورت عدم موفقیت – معمولاً یک سناریوی کاملاً واضح است و نوع دیگر، ورود غیرعمدی رمز عبور، که معمولا توسط یک کودک خردسال ایجاد می شود. کودک اغلب راهی برای ورود به صفحه ورود رمز عبور پیدا می کند رمز عبور را به طور مکرر وارد می کند. آنها روی صفحه ضربه می زنند و سپس دستگاه با پیام “iPhone is disabled” قفل می شود.

باید منتظر بمانید تا زمان بگذرد، سپس رمز عبور مناسب را وارد کنید. اگر نمی توانید صبر کنید، یا اگر رمز عبور را نمی دانید، باید آیفون را در حالت ریکاوری قرار دهید و آن را بازیابی کنید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.