دوربین اپل بهتر است یا سامسونگ

دوربین اپل بهتر است یا سامسونگ
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

تقریباً در این زمان، یک مقایسه دوربین وجود دارد که باید انجام شود – آخرین آیفون در مقابل جدیدترین گلکسی سامسونگ ! این یک ضرورت است زیرا سامسونگ و اپل اساساً در بازار آمریکای شمالی دارای دو قطبی هستند، به این معنی که برای بخش عمده و پرهزینه بازار تلفن های جهان، آخرین آیفون و جدیدترین گلکسی تنها گزینه های پرچمدار هستند. و همه به دنبال پاسخی برای این سوال که دوربین اپل بهتر است یا سامسونگ

بیشتر بدانید : چگونه کیفیت دوربین اپل را بالا ببریم

برای سال‌ها، دستگاه سامسونگ که برای مقابله با آیفون‌های جدید انتخاب می‌شد، گلکسی نوت بود، اما امسال هیچ دستگاه نوت جدیدی وجود نداشت – و شاید دیگر هرگز – بنابراین گلکسی اس 21 اولترا چند ماهه برای پر کردن این خلاء وارد عمل شد. خبر خوب برای سامسونگ این است که گلکسی اس 21 اولترا در زمان عرضه آنقدر فوق‌العاده بود، که حتی در حال حاضر هم بهترین گوشی با دوربین اندرویدی است. رقیب پیش روی سامسونگ آیفون 13 پرو است. از آنجایی که امسال هیچ تفاوتی بین آیفون‌های پرو اپل وجود ندارد، این بدان معناست که این مقایسه می‌تواند همانند آیفون 13 پرو مکس در مقابل گلکسی اس 21 اولترا باشد.

دوربین اپل بهتر است یا سامسونگ

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های اندروید و آیفون این است که برندهای اندرویدی اغلب تغییرات اساسی در طراحی از نسلی به نسل دیگر انجام می‌دهند، در حالی که اپل ترجیح می‌دهد برای سال‌ها یک زبان طراحی ثابت را حفظ کند. این موضوع به خصوص امسال برای این دو گوشی صادق است. هم سامسونگ و هم اپل پیشرفت‌های نسبتاً بزرگی در سیستم‌های دوربین خود داشته‌اند، اما در حالی که سامسونگ به ماژول دوربین گلکسی اس 21 اولترا ظاهری کاملاً جدید داده تا نشانه‌ای از ارتقا باشد، ماژول دوربین آیفون 13 پرو دقیقاً شبیه به دوربین آیفون 12 پرو است – فقط بزرگ‌تر در اندازه!

دوربین آیفون 13 پرو مانند سال گذشته یک سیستم اصلی با لنز سه گانه است که از سه دوربین 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. اما هر سه لنز دارای حسگرهای تصویر جدید و بزرگتر هستند. دوربین فوق عریض همچنین دیافراگم سریع تر به دست می آورد، در حالی که لنز زوم تله فوتو اکنون به جای 2 برابر زوم اپتیکال 3 برابری دارد. دوربین سلفی جلو، همچنین 12 مگاپیکسلی، مانند اسکنر LiDAR (که بیشتر برای برنامه‌های واقعیت افزوده و نه برای عکاسی استفاده می‌شود) عمدتاً بدون تغییر باقی می‌ماند.

در همین حال، گلکسی اس 21 اولترا یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با سنسور تصویر حتی بزرگ نسبت به آیفون 13 پرو، یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دو لنز زوم که محدوده زوم اپتیکال 3 و 10 برابری را پوشش می‌دهد ارائه می‌کند دومی لنز زوم پریسکوپ است. یک دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی در یک سوراخ کوچک در جلو گوشی قرار دارد. تا به امروز، از نظر فنی قوی‌ترین سخت‌افزار دوربین گوشی‌های هوشمند است که تنها P40 Pro Plus هوآوی (که از استراتژی لنز زوم دوگانه 3x/10x قبل از سامسونگ استفاده می‌کرد) می‌تواند نام خود را در رینگ مطرح کند.

مقایسه دوربین جدیدترین گوشی ها

تست اول دوربین اصلی است پس با چند عکس ساده شروع می کنیم در شرایط نوری عالی، با منبع نوری که از پشت به سمت صحنه می آید. جای تعجب نیست که هر دو گوشی عکس های زیبایی تولید کنند و این واقعاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد. به عنوان مثال، آیفون ترجیح می دهد که مناطق تحت سایه تاریک بماند، در حالی که سامسونگ همه چیز را روشن می کند. زمانی که به برگ درختان در نمونه ها نگاه می کنید، این بیشتر قابل توجه است.

با رفتن به شرایط چالش برانگیز – عکاسی در برابر نور شدید یا در شرایط کم نور سپس شروع به دیدن نقاط قوت و ضعف هر دوربین می کنیم. تیم بازاریابی اپل به شدت در حال تبلیغ حسگر تصویر مورد استفاده در دوربین‌های اصلی آیفون 13 پرو بوده است، اما به روش معمول اپل، این شرکت در واقع اعداد دقیقی را اعلام نکرد. اما کسانی که دوربین ها را می شناسند می توانند اندازه سنسور تصویر آیفون 13 پرو را با استفاده از عدد میکروپیکسل آن نسبت به وضوح تصویر محاسبه کنند و اندازه سنسور تصویر دوربین اصلی آیفون 13 پرو حدود 1/1.67 اینچ است.

این یک جهش بزرگ برای اپل است، اما در مقایسه با گلکسی اس 21 اولترا 1/1.33 اینچی هنوز کوچک است. این بدان معناست که سنسور تصویر سامسونگ همچنان می‌تواند نور بیشتری را جذب کند و هنگام عکاسی از سوژه‌ها از نزدیک عمق میدان کمتری برای بوکه طبیعی دارد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.