تنظیمات صفحه نمایش ایفون ۱۳

تنظیمات صفحه نمایش ایفون ۱۳
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

اگر اخیراً آیفون 13 خریده اید، ممکن است بخواهید گزینه های خود را در تنظیمات بررسی کنید. اگر تلفن جدید خود را از یک نسخه پشتیبان از گوشی قدیمی خود بازیابی کرده اید، ممکن است بخواهید آن را به گونه ای تنظیم کنید که بیشتر با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. اگر آیفون 13 را به‌عنوان یک گوشی کاملاً جدید راه‌اندازی می‌کنید، پس تنظیمات صفحه نمایش ایفون ۱۳ را با ترفندهای شهراپل بسازید. منوی تنظیمات iOS پر است، اما با تغییر تعدادی از گزینه‌های پیش‌فرض، می‌توانید آیفون جدید خود را به گونه‌ای سفارشی کنید که در روال خود قرار گیرد. در اینجا 10 تنظیماتی است که ما فکر می کنیم ابتدا باید تغییر دهید.

تنظیمات صفحه نمایش ایفون ۱۳

  1. اعلان های برنامه ریزی شده را تنظیم کنید

بسیاری از اعلان‌ها نیازی به خواندن فوری ندارند، مانند هشدار برای لایک در پست اینستاگرام شما. برای بسته‌بندی این هشدارها در تحویل‌های برنامه‌ریزی‌شده به‌جای اینکه هنگام ورود به تلفن شما پینگ کنند، روی گزینه Notifications از تنظیمات ضربه بزنید و سپس برای انتخاب زمان‌های تحویل روزانه خود، Scheduled Summary را انتخاب کنید.

  1. زمان قفل خودکار را تغییر دهید

اگر از Settings گزینه Display & Brightness و سپس Auto-Lock را انتخاب کنید، می توانید مدت زمان عدم فعالیتی را که آیفون شما قبل از قفل شدن منتظر می ماند تعیین کنید. کوتاه نگه داشتن آن باعث صرفه جویی در عمر باتری می شود و از نقطه نظر امنیتی بهتر است، اما اگر در حالی که هنوز از آن استفاده می کنید صفحه نمایش اغلب کم نور می شود و قفل می شود، این زمان را از 30 ثانیه پیش فرض بالا ببرید.

  1. چهره دوم را به Face ID اضافه کنید

از تنظیمات، روی Face ID & Passcode ضربه بزنید، سپس گزینه Set Up an Alternative Appearance را انتخاب کنید تا چهره دوم را برای باز کردن قفل گوشی پیکربندی کنید.

تنظیمات آیفون

  1. مرکز کنترل خود را سفارشی کنید

مرکز کنترل، که از طریق کشیدن انگشت به سمت پایین از سمت راست بالای صفحه آیفون شما قابل دسترسی است، یک منوی ارزشمند از میانبرها برای همه چیز از چراغ قوه آیفون 13 گرفته تا دستگاه های AirPlay نزدیک است. برای اطمینان از اینکه میانبرهای اینجا همانهایی هستند که واقعاً به آنها نیاز دارید، تنظیمات iOS را باز کنید و سپس Control Center را انتخاب کنید تا نحوه پر شدن پانل را پیکربندی کنید.

تغییر صفحه نمایش ایفون

  1. سافاری قدیمی را برگردانید

اپل سافاری را در iOS دوباره طراحی کرد به طوری که اکنون نوار آدرس و تب در پایین صفحه نمایش داده می شود. ممکن است برای شما کاملاً خوب باشد، اما اگر اینطور نیست، می‌توانید آن را تغییر دهید: صفحه تنظیمات را در iOS باز کنید، سپس Safari را انتخاب کنید و Single Tab را در زیر Tabs انتخاب کنید. گزینه های مفید دیگری برای سافاری وجود دارد که می توانید در اینجا نیز با آنها بازی کنید.

تنظیمات صفحه نمایش

  1. یک میانبر با دو ضربه سریع تنظیم کنید

می‌توانید یک ضربه دوبار در پشت آیفون 13 خود را برای انجام یک عمل خاص، مانند گرفتن اسکرین شات، راه‌اندازی دوربین، باز کردن یک برنامه خاص، قفل کردن صفحه، فعال کردن سیری و موارد دیگر پیکربندی کنید. تنظیمات را باز کنید، سپس روی Accessibility، لمس و بازگشت ضربه بزنید تا میانبر خود را پیکربندی کنید. می توانید یک میانبر سفارشی با سه ضربه و همچنین یک ضربه دوبار تنظیم کنید.

  1. تنظیمات ضبط ویدیوی خود را تغییر دهید

آیفون 13 دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و پیشرفت‌های مفید ضبط ویدیو است، اما لزوماً نمی‌خواهید همه زنگ‌ها و سوت‌ها برای کلیپ‌های معمولی روشن باشند، زیرا می‌توانند فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز برای ویدیوها را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. برای پیکربندی فرمت عکسبرداری مطابق با نیازهای خود، دوربین را انتخاب کنید و سپس از تنظیمات فیلم ضبط کنید.

تنظیمات نمایه ایفون

  1. انتخاب کنید چه اتفاقی برای برنامه های جدید بیفتد

با استفاده از App Library که اکنون در iOS در دسترس است، می‌توانید برنامه‌های جدید را به صفحه اصلی (برای دسترسی آسان) یا فقط به نمای کلی App Library (که می‌تواند به جلوگیری از بهم ریختگی صفحه اصلی کمک کند) اضافه کنید. وقتی تصمیم گرفتید کدام یک از این دو گزینه را ترجیح می دهید، تنظیمات را باز کنید و روی صفحه اصلی ضربه بزنید تا به آیفون 13 بگویید با برنامه های تازه نصب شده چه کند.

تنظیمات صفحه نمایش ایفون 13

  1. تنظیمات True Tone را تنظیم کنید

به‌طور پیش‌فرض، آیفون 13 از ویژگی True Tone استفاده می‌کند که رنگ‌های نمایشگر را با نور محیط مطابقت می‌دهد تا آن‌ها را تا حد امکان طبیعی نشان دهد. اگر پیکربندی رنگ ثابت‌تری را در آیفون خود ترجیح می‌دهید، می‌توانید با انتخاب Display & Brightness و سپس ضربه زدن روی True Tone، آن را از منوی تنظیمات اصلی در iOS تنظیم کنید.

  1. روشنایی خودکار را خاموش کنید

مانند True Tone، ویژگی روشنایی خودکار به طور خودکار روشنایی صفحه را بسته به محیطی که در حال حاضر در آن هستید تنظیم می کند. اگر می خواهید این حالت را خاموش کنید و کنترل دستی روشنایی نمایشگر را حفظ کنید، باید به Accessibility بروید. از تنظیمات، سپس روی Display & Text Size ضربه بزنید و Auto-Brightness را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.