خاموش کردن نور خودکار ایفون ios 15

خاموش کردن نور خودکار ایفون ios 15
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

آیا شما هم به تازگی گوشی آیفون خود را به آخرین سیستم عامل ارتقا داده اید؟ اپل در نسخه جدید آی او اس امکانات مختلفی را در اختیار گوشی های آیفون قرار داده است. یکی از همین قابلیت ها تنظیم خودکار نور صفحه است. البته که در نسخه های قدیمی تر آیفون هم این قابلیت مشاهده می شد ولی هم اکنون این قابلیت خیلی پر رنگ تر شده است. به طوری که برای خیلی از کاربران سوال پیش آمده که بهترین راه موجود برای خاموش کردن نور خودکار ایفون ios 15 چیست؟ در پاسخ به این سوال، ما باید به یک سری مراحل خاص اشاره کنیم. امروز ما در همین مورد با شما صحبت می کنیم. پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد خرید محصول : گلس لیتو ضد گرد و غبار برای آیفون 11 پرو مکس و XS مکس

نور خودکار آیفون چیست؟

در ابتدا بیایید تا نگاهی به سیستم نور خودکار گوشی آیفون بیندازیم. این سیستم یک سیستم فوق العاده قوی به حساب می آید که می تواند نور گوشی را تنظیم کند. این سیستم سنسور های مختلفی را به کار گرفته تا فعالیت های مد نظر کاربران را به اتمام برساند. مطمئنا این سیستم یک سیستم پر کاربرد به حساب می آید. هنگامی که شما در شب قصد کار با گوشی آیفون خود را دارید، می توانید از نور خودکار استفاده کنید تا نور را تنظیم کنید. این سیستم بهترین بازه روشنایی را برای چشمان شما انتخاب می کند.

شرکت اپل به صورت پیشرفت این قابلیت را درون گوشی های خود روشن کرده است. یعنی هنگامی که شما انواع گوشی آیفون را خریداری می کنید، می توانید از این قابلیت فوق العاده استفاده کنید. مشکل زمانی ایجاد می شود که شما قصد خاموش کردن این قابلیت را دارید. خیلی از کاربران تازه وارد نمی توانند به خوبی با تنظیمات آیفون کار کنند. به همین علت هم ما آموزش خاموش کردن نور خودکار ایفون را برای شما آماده کرده ایم.

چرا باید این قابلیت را خاموش کرد؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که این سیستم به صورت اتوماتیک نور صفحه نمایش را تنظیم کرده و مشکلات را از بین می برد. پس ما چرا باید این قابلیت را در گوشی آیفون خاموش کنیم؟ در پاسخ به این سوال و دیگر سوال های رایجی که حتما برای شما هم به وجود می آیند، باید بگوییم که خاموش کردن نور خودکار ایفون باعث می شود تا طول عمر باتری افزایش پیدا کند. هنگامی که شما از این قابلیت استفاده می کنید، برای مدت زمان زیادی سنسور های مربوطه را فعال نگه می دارید. این سنسور ها برای اینکه بتوانند نور محیط را تشخیص دهند، از باتری استفاده می کنند.

پس، هنگامی که شما این قابلیت را روشن نگه دارید، به باتری گوشی آسیب می زنید. در ضمن، تنظیمات اتوماتیک نور صفحه گاهی اوقات آزار دهنده هستند. مثلا گاهی اوقات شما در شرایطی هستید که به نور زیاد نیاز دارید. ولی سنسور بر اثر اشتباه نور محیط را کم می کند. این مسئله می تواند برای خیلی از کاربران آزار دهنده باشد. به همین علت هم اکثر افراد دوست دارند تا این سنسور ها را هم در اندروید و هم در آی او اس غیر فعال نمایند.

مراحل خاموش کردن نور خودکار ایفون

حال که مقدمات خاموش کردن نور خودکار ایفون را به پایان رساندیم، بیایید تا به سراغ مراحل خاموش کردن نور خودکار ایفون برویم.

  • در ابتدا شما باید تنظیمات گوشی آیفون خود را باز کنید. تنظیمات آیفون می تواند گزینه های مختلفی را در جلوی شما قرار دهد. یکی از همین گزینه ها مربوط به صفحه نمایش است.
  • از منوی تنظیمات درون آیفون گزینه Accessibility را فعال کنید. این گزینه ربطی به تنظیمات صفحه نمایش ندارد ولی، می تواند یک سری از قابلیت های اصلی گوشی را تحت تاثیر خود قرار دهد.
  • در مرحله بعدی برای خاموش کردن نور خودکار ایفون گزینه Display and Text Size را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید. این گزینه همانطور که از نامش پیداست، مربوط به صفحه نمایش و اندازه متون در گوشی آیفون می باشد.
  • در آخرین مرحله برای خاموش کردن نور خودکار ایفون ios 15 شما می توانید گزینه Auto-Brightness را پیدا کنید و آن را خاموش نمایید. این گزینه برای تنظیمات اتوماتیک نور صفحه نمایش آیفون طراحی شده است. خاموش کردن آن به شما کمک می کند تا نور را به صورت دستی تنظیم کنید و به سنسور های اپل نیازی نداشته باشید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.