حالت زوم در ایفون

حالت زوم در ایفون
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

آیا شما هم تا کنون نام حالت زوم در ایفون را شنیده اید؟ این حالت که در گوشی های هوشمند قرار گرفته است می تواند اهمیت و ویژگی های نسبتا زیادی داشته باشد. حالت زوم در ایفون به شما کمک می کند تا صفحه را بزرگ کنید و متون و اشکال را خیلی بهتر ببینید. به همین علت هم این حالت در گوشی های تولید شده توسط برند اپل اهمیت زیادی دارد. البته، شما باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که برند اپل یکی از معتبر ترین و شناخته شده ترین برند های فعال در زمینه توجه به جزئیات به حساب می آید. ولی، این قابلیت در دیگر گوشی های هوشمند هم دیده می شود. اگر شما هم دوست دارید تا اطلاعات بیشتری را در مورد حالت زوم در ایفون دریافت کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید : تنظیمات صفحه نمایش ایفون 13

حالت زوم در ایفون چیست؟

بیایید تا نگاهی به تعریف حالت زوم در ایفون بیندازیم. هنگامی که شما در حال کار با برنامه ها و ابزار های مختلف همچون تصاویر در آیفون هستید، با دو بار ضربه بر روی صفحه می توانید تصویر را بزرگ کنید. یا مثلا هنگامی که شما در حال کار با مرورگر سافاری هستید، فقط کافی است که دو انگشت خود را روی صفحه بگذارید و آنها را از هم جدا کنید تا صفحه بزرگنمایی شود.

این فقط نمونه ای از حالت زوم در برنامه های مختلف بود. شرکت اپل برای کسانی که مشکلات بینایی دارند حالت زوم در ایفون را در همه برنامه ها قرار داده است. فقط کافی است که از قسمت معلولیت آن را فعال کنید تا همه برنامه ها حالت بزرگنمایی را پیدا کنند. با استفاده از این قابلیت شما می توانید هر قسمتی از صفحه را که دوست داشتید بزرگنمایی کنید. به همین علت هم افرادی که با مشکلات بینایی دست و پنجه نرم می کنند، حتما باید به دنبال استفاده از حالت زوم در ایفون باشند.

البته که شرکت اپل برای افرادی که معلول هستند امکانات زیادی را قرار داده است. از بلند کردن بیش از حد صدا گرفته تا تنظیمات مربوط به نور صفحه و تنظیمات مربوط به تاچ. ولی مهم ترین این ابزار ها حالت زوم در ایفون می باشد.

نحوه فعال کردن این حالت در آیفون

فعال سازی حالت زوم در ایفون یک فعالیت به شدت ساده و راحت به حساب می آید. فقط شما باید مراحلی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم را دنبال کنید تا بتوانید این حالت را در گوشی های آیفون فعال نمایید.

  • در ابتدا وارد تنظیمات گوشی آیفون خوشد شوید
  • گزینه General را باز کنید تا تنظیمات عمومی برای شما نمایش داده شوند
  • از منوی General گزینه Accessibility را انتخاب کنید تا تنظیمات مربوط به معمولیت برای شما نمایش داده شوند.
  • گزینه Zoom را پیدا کنید و آن را روشن کنید.

با دنبال کردن 4 مرحله بالا، شما می توانید فرایند حالت زوم در ایفون را به اتمام برسانید. فقط، شما باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که برای خاموش کردن این قابلیت شما باز هم باید این تنظیمات را دنبال کنید فقط به جای روشن کردن گزینه Zoom، آن را خاموش نمایید.

نحوه کار با حالت زوم در ایفون

حال که مقدمات حالت زوم در ایفون به اتمام رسید، بیایید تا کمی در مورد نحوه کار با حالت زوم صحبت کنیم. برای کار با این حالت، شما باید از سه انگشت خود استفاده کنید. فقط کافی است که نقطه مورد نظر را انتخاب نمایید و با سه انگشت خود بر روی صفحه نمایش دوبار ضربه بزنید. در این حالت صفحه بزرگ تر می شود. شما می توانید کار های مختلفی را انجام دهید. مثلا، در صورت نیاز شما می توانید موقعیت زوم را تغییر دهید و آن را به بالا یا به پایین بکشید.

اگر شما با استفاده از سه انگشت خود سه بار بر روی صفحه نمایش ضربه بزنید، گزینه ای با نام Level Zoom برای شما باز می شود. این گزینه به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید میزان بزرگنمایی را از طریق آن مشخص کنید. هرچه اسلاید را بیشتر بکشید، میزان بزرگنمایی هم بیشتر می شود. اگر شما قصد دارید تا میزان بزرگنمایی را خیلی محدود کنید، می توانید مراحل بالا را دنبال کنید و به جای روشن کردن حالت زوم، گزینه Maximum Zoom Level را تغییر دهید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.