شیائومی یا اپل؟

شیائومی یا اپل؟
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

شیائومی ، سازنده گوشی های هوشمند چینی در سه ماه از اپل جلو رفت و برای اولین بار به عنوان دومین فروشنده بزرگ جهان شناخته شد. این اتفاق به دنبال سقوط هواوی Huawei Technologies اتفاق می افتد ، که حدود یک سال پیش تا زمانی که در لیست سیاه ایالات متحده قرار گرفت. الان این سوال مطرح است که شیائومی یا اپل؟ شیائومی اولین تلفن هوشمند خود را 10 سال پیش ، در آگوست 2011 رونمایی کرد. لی ، که اغلب او را “استیو جابز چین” می نامند ، می گوید که از بنیانگذار فقید اپل برای تاسیس شرکت خود الهام گرفته است.

شیائومی در حال حاضر دومین فروشنده بزرگ تلفن های هوشمند براساس حمل و نقل جهانی در سه ماهه دوم سال 2021 است. به گفته شرکت تحقیقاتی ، شرکت چینی 17 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است ، درست پشت سر 19 درصد سامسونگ ، اما جلوتر از 14 درصد اپل.

شیائومی یا اپل؟

شیائومی در سال 2014 رقابت بین المللی خود را افزایش داد و وارد بازارهایی مانند هند شد و در سه ماهه سوم همان سال به عنوان شماره 3 جهان برای فروش گوشی های هوشمند شناخته شد. پس از آن شیائومی از بین پنج رتبه برتر جهانی خارج شد ، زیرا اپل بار دیگر مصرف کنندگان چینی را مجذوب خود کرد. اما پافشاری شیائومی بر قیمت پایین باعث بازگشت دوباره شد. این شرکت از سال 2016 تمرکز بیشتری بر طراحی و کیفیت داشت و مدلهایی با عملکرد بالاتر را با گوشی پرچمدار Mi MIX در اواخر همان سال عرضه کرد.

شیائومی نیز از افت هواوی سود برد. ممنوعیت عرضه چیپ های فن آوری آمریکایی به هواوی توسط ایالات متحده عملاً غیرممکن است که سازنده به تولید تلفن های هوشمند ادامه دهد و این شرکت مجبور به فروش برخی از مارک های خود شد. هواوی که زمانی پشت سامسونگ قرار داشت ، قدرت خود را از دست داده است. اما مشخص نیست که آیا شیائومی می تواند سهم بازار و فعالیت های خود را افزایش دهد یا خیر. در فضای رده بالا ، شیائومی ظاهراً از سامسونگ و اپل بسیار عقب است. شیائومی فاقد خدمات متمایز یا مزایای تولیدی اپل و سامسونگ است یعنی سیستم عامل منحصر به فرد شرکت آمریکایی یا قابلیت تراشه سازی داخلی رهبر کره جنوبی.

در ماه مارس ، شیائومی از برنامه ای برای هجوم به خودروهای برقی با سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری طی 10 سال رونمایی کرد. توسعه این پروژه جدید به عنوان بخش اصلی یک تجارت جامع که شامل تلفن های هوشمند و محصولات سبک زندگی می شود ، راهی برای رشد آینده است.

چرا شیائومی اینقدر موفق است؟

اساساً موفقیت شیائومی از نسبت قیمت و کیفیت بین محصولات آن ناشی می شود. آنها به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب شناخته می شوند. سیستم عاملی که از دستگاه های شیائومی استفاده می کند اندروید است ، سیستمی که برای بسیاری از کاربران حتی بیشتر از سیستم عامل iOS اپل مجاز است. علاوه بر این ، آنها از نظر زیبایی جذاب هستند ، اگرچه تا حدودی به دلیل شباهت آنها با طراحی های سخت افزاری اپل مورد انتقاد قرار گرفته اند. هنگامی که کاربران قصد خرید یک دستگاه تلفن همراه جدید را دارند و در مورد Xiaomi  و iPhone شک دارند ، همه چیز به ارزیابی جنبه های مشابه برمی گردد:

  • قیمت
  • دوربین
  • کارایی
  • باتری
  • سیستم عامل

با شروع سیستم عامل ، همانطور که در بالا ذکر شد ، شیائومی با Android و iPhone با iOS اپل کار می کند. در مورد iOS ، تفاوت در ظرافت و عملکرد ارائه شده است ، یک سیستم عامل که با هر به روزرسانی تغییرات بزرگی را برای دستگاه به همراه دارد. همچنین به دلیل امنیت آن مشهور است و این مزیت بزرگ را دارد که هنگام تغییر دستگاه تلفن همراه ، می توانید تمام داده های کاربر را در حساب iCloud خود ذخیره کنید. به این ترتیب ، هنگام تغییر دستگاه ها ، فقط داده ها و پرونده ها با ورود به iCloud به تلفن جدید منتقل می شوند.

اندروید علاوه بر اینکه کاملاً قابل تنظیم است ، یک سیستم عامل بسیار رایگان و مجاز برای کاربر است. در این حالت ، کاربر می تواند داده ها و بسیاری از برنامه های خود را با Google همگام سازی کند ، زیرا این سیستم تقریباً با بسیاری از برنامه های Google یکپارچه شده است.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.