چرا آپدیت آیفون طول میکشه؟

چرا آپدیت آیفون طول میکشه؟
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

طول کشیدن آپدیت آیفون می تواند بسیار آزار دهنده باشد. آپدیت کردن گوشی امری بسیار مهم و ضروری است. با آپدیت کردن، بسیاری از ویژگی های گوشی ها بهبود می یابد و همچنین باگ های موجود رفع می شود. اما گاهی اوقات، فرآیند آپدیت کردن به قدری طولانی می شود که می تواند باعث آزار شما شود. دلایل مختلفی برای طول کشیدن آپدیت آیفون وجود دارد. دلایلی مانند خراب بودن فایل آپدیت یا سرعت پایین اینترنت می تواند باعث کندی در آپدیت کردن گوشی آیفون شود. در این مقاله به بررسی این سوال خواهیم پرداخت که چرا آپدیت آیفون طول می کشد؟ در ادامه همراه ما باشید.

پیشنهاد خرید محصول : قاب Kajsa اورجینال مدل LUXE سری آیفون 12 و 13

دلایل طول کشیدن آپدیت آیفون

اصلی ترین دلیل طول کشیدن آپدیت آیفون، سرعت پایین اینترنت شماست. همان طور که می دانید، آپدیت گوشی های هوشمند از طریق اینترنت انجام می شود. بنابراین شما باید همواره یک اتصال قوی به اینترنت داشته باشید تا فرآیند دانلود آپدیت به سرعت انجام شود. سرعت بارگیری فایل آپدیت ارائه شده، به سرعت اینترنت شما و حجم آپدیت ارائه شده بستگی دارد. در برخی از مواقع حجم آپدیت ارائه شده برای گوشی های آیفون بسیار زیاد است و همین دلیل باعث می شود تا زمان زیادی برای دانلود آن لازم باشد.

در صورت طول کشیدن آپدیت آیفون در مرحله دانلود کردن آپدیت، می توانید از گوشی خود بدون هیچ مشکلی استفاده کنید. بنابراین طولانی بودن این مرحله از آپدیت گوشی، مشکلی برای شما به وجود نخواهد آورد. برای اینکه فایل آپدیت سریع تر دانلود شود، بهتر است در حین دانلود کردن آپدیت از وای فای برای دانلود برنامه ها یا دانلود فیلم استفاده نکنید. بدین ترتیب، تمام حجم و سرعت به دانلود آپدیت اختصاص می یابد که می تواند سرعت دانلود را به شدت افزایش دهد. بنابراین حتما وای فای خود را بررسی کنید که کسی در حال استفاده از آن نباشد تا بتوانید با سرعت بهتری آپدیت را دانلود نمایید.

عدم دسترسی به سرور برای دانلود آپدیت

اگر قصد آپدیت گوشی آیفون خود را داشتید و با ارور زیر مواجه شدید، می توانید برای حل آن چند کار را انجام دهید.

در ابتدا برای دانلود آپدیت چند دقیقه ای صبر کنید و مجدد به گزینه آپدیت رفته و جست و جو را بزنید. اگر همچنان مشکل پا برجا ماند، می توانید با استفاده از یک اینترنت وای فای یا موبایل دیگر گوشی خود را آپدیت کنید. در نهایت نیز آپدیت کردن با استفاده از کامپیوتر همواره در دسترس شما قرار دارد.

طول کشیدن آپدیت آیفون به دلیل تکمیل نشدن آپدیت

طول کشیدن آپدیت آیفون می تواند در مراحل مختلفی رخ دهد. یکی از مراحلی که ممکن است آپدیت شدن گوشی زمان بر شود، مرحله نصب آپدیت است. نصب آپدیت بستگی به حجم آپدیت ارائه شده دارد. اما اگر نصب آپدیت زمان زیادی برده است و نوار نصب با سرعت بسیار آهسته ای پیش می رود، احتمال بسیار زیاد فایل آپدیت شما مشکل دارد. برای حل این مشکل، به منوی تنظیمات رفته و وارد بخش آپدیت لیست شوید. روی آپدیت ارائه شده کلیک کنید و آن را حذف کنید. مجددا به بخش آپدیت رفته و بار دیگر فایل آپدیت را برای گوشی خود دانلود کنید. با دانلود مجدد آپدیت و نصب آن، به احتمال بسیار زیاد مشکل طول کشیدن آپدیت آیفون شما حل خواهد شد. با این وجود اگر مشکل همچنان پا برجا ماند می توانید برای نصب آپدیت از کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید.

سخن پایانی

آپدیت آیفون به صورت کلی فرآیند زمان بری نیست. اما نصب برخی از آپدیت های ارائه شده می تواند زمان بر باشد. اگر آپدیت آیفون، بیشتر از حد انتظار شما طول کشیده است می توانید با استفاده از روش های ارائه شده در این مقاله مشکل خود را حل کنید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.