از کجا بفهمیم دوربین گوشی خراب شده

از کجا بفهمیم دوربین گوشی خراب شده
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

در عکسبرداری با تلفن هوشمند خود مشکلی دارید؟ هنگامی که برای گرفتن عکس روی دوربین خود کلیک می کنید فقط صفحه سیاه دارید؟ این مسئله برای تلفن های هوشمند چندان معمول نیست اما مطمئناً می تواند مشکل آفرین باشد. معمولاً وقتی این اتفاق می افتد ، تلفن دیگر نمی تواند عکس بگیرد یا فیلم ضبط کند. شاید از خودتان سوال می کنید از کجا بفهمیم دوربین گوشی خراب شده و برای برطرف کردن مشکل باید چه کاری انجام دهیم؟ بهتر است تا انتهای این مطلب با شهر اپل همراه شوید.

از کجا بفهمیم دوربین گوشی خراب شده

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که عکس های آیفون به روش غلط برمی گردند این مشکل اغلب ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که آیفون خود را به صورت افقی برگردانید و یک عکس منظره گرا بگیرید. پس از گرفتن عکس ، دوباره به جهت عکس در کتابخانه عکس برمی گردد. برای رفع آن این نکات را امتحان کنید:

مرکز کنترل را بر روی iPhone خود باز کرده و روی نماد قفل با دایره ای در اطراف آن ضربه بزنید تا Rotation Lock خاموش شود.

برای باز کردن مرکز کنترل ، از گوشه بالا سمت راست آیفون X یا بالاتر آن را به پایین بکشید یا در آیفون 8 یا بالاتر از پایین صفحه به سمت بالا بکشید.

قبل از گرفتن عکس ، لحظه ای وقت بگذارید و مطمئن شوید که نمادهای موجود در برنامه دوربین به جهت افقی جدید خود چرخانده اند. در غیر این صورت ، آیفون خود را به عقب و جلو بچرخانید تا زمانی که آنها این کار را انجام دهند.

همیشه می توانید بعداً از برنامه Photos یا سایر برنامه های ویرایش تصویر iPhone ، تصاویر را ویرایش کنید.

اگر از خود می پرسید که چرا سلفی های شما همیشه منعکس به نظر می رسند ، اپل به راحتی دوربین جلویی را طراحی می کند. دوربین مانند آینه کار می کند ، اما عکس به گونه ای چرخانده می شود که گویی شخصی آن را برای شما گرفته است.

رفع مشکلات نرم افزاری دوربین آیفون

اگر با کار نکردن دوربین آیفون خود اتفاق عجیب و غریب دیگری را تجربه کردید ، بهتر است برخی از نکات عیب یابی نرم افزار را امتحان کنید. بعد از هر یک از نکات زیر ، دوربین آیفون خود را دوباره امتحان کنید.

همه برنامه ها را در iPhone خود ببندید.

دستگاه خود را دوباره راه اندازی کنید.

با رفتن به Settings > General > Software Update ، iOS را به روز کنید.

به Settings > General > Reset > Reset All Settings بروید. این هیچ یک از محتوای شما را حذف نمی کند — مانند عکس ها یا برنامه ها — اما تمام تنظیمات iPhone را بازنشانی می کند.

در آخر ، آیفون خود را مجدداً تنظیم کنید و آن را به عنوان یک دستگاه جدید تنظیم کنید. با این کار همه چیز پاک می شود و آخرین چاره است ، اما باید مشکلات نرم افزاری را که دوربین iPhone شما را متوقف می کند حل کند.

رفع مشکلات سخت افزاری دوربین آیفون

اگر همه موارد بالا را امتحان کرده اید و دوربین آیفون جلو یا عقب هنوز کار نمی کند ، ممکن است مشکل سخت افزاری داشته باشید. برای رفع آن مراحل عیب یابی زیر را امتحان کنید:

دوبار بررسی کنید که قاب یا گلس مانع دوربین نشده است.

اطمینان حاصل کنید که هیچ لکه ، کثیفی یا آوار بر روی لنز دوربین وجود ندارد. لکه ها و اثر انگشت ها باید به راحتی با یک پارچه میکروفیبر پاک شوند.

برای تنظیم تعمیر سخت افزار در فروشگاه Apple یا ارائه دهنده خدمات مجاز Apple با پشتیبانی Apple تماس بگیرید.

این نکات رایج ترین دلایل کار نکردن دوربین آیفون را شامل می شود. اگر مسئله و مشکل را خودتان مشاهده نکردید ، امیدوارم نکات کلی به شما کمک کرده باشد تا دوربین را در هر صورت تعمیر کنید. در غیر این صورت ، ممکن است لازم باشد در مورد تعمیر سخت افزار با شهر اپل صحبت کنید.

پس از پشتیبان گیری و راه اندازی دوربین ، بیاموزید که چگونه بر تنظیمات دوربین iPhone خود مسلط شوید تا عکس های بهتری بگیرید. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که هر عکس کاملاً در معرض دید قرار گرفته و با زیبایی ترکیب شده است.

مقالات مرتبط
2 نظر
الطاف الله

سلام آیفون هفت پلاس دارم زمانی که کمره اش را باز میکنم بعد از دو یا سه ثانیه دوربین جام یا ایستاد می ماند نمی دانم مشکلش چی هست

مدیر فنی

سلام دوست عزیر
مرسی از پیامتون، برای رفع مشکل احتمالا نیاز به ریستور کردن گوشی دارید و در صورت برطرف نشدن مشکل باید تعمیرکار گوشیتونو از نزدیک ببینه. برای ریستور کردن گوشی تیم شهراپل میتونه کمکتون کنه.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.